- manjkav obrasac sisanja i gutanja
- poteškoće žvakanja, gutanja i automatskog zatvaranja usta
- promjene raspoloženja u dobi malog djeteta
- izbjegavanje korištenja ruku
- kašnjenja govora
- poteškoće pri kopčanju gumba, zatvarača i sl.
- poteškoće kontroliranja ponašanja
- nedostatna usklađenost pokreta (nedostatna ravnoteža, izbjegavanje penjanja, sklonost ozljeđivanju, strah od visine)
- hiperaktivnost i /ili laka otklonivost pažnje
- poteškoće učenja
- podležnost stresu
Senzorno integracijska disfunkcija kao neurološki poremećaj može se pojaviti kao samostalna teškoća ili može biti obilježena određenim stanjem, sindromom ili bolesti u slučajevima nedovoljne zrelosti živčanog sustava zbog prijevremenog rođenja, kod djeca s teškoćama u motoričkom razvoju, kod cerebralne paralize, djece s autističnim spektrom, djece s oštećenjem vida, djece s poremećajem pažnje (ADHD), djece s teškoćama u jeziku i govoru, učenju, djece s oštećenjem sluha, djece s intelektualnim teškoćama i dr.
Djelovanjem na procese senzorne integracije, njihovom (re)habilitacijom uvijek se poboljšavaju funkcionalne sposobnosti i prilagodbeno ponašanje djeteta. Terapija senzorne integracije prema J. Ayres dokazano poboljšava kvalitetu prilagođavajućeg ponašanja djeteta i omogućuju mu primjerene reakcije na zahtjeve okoline.
Terapija se odvija u SI prostoriji koja mora imati sve sprave koje potiču sve senzorne sustave. Dijete kroz igru sudjeluje u terapiji, koristeći senzo-motorne vještine kako bi ostvarili interakciju s okolinom koja je specijalno dizajniran da stimulira senzorne doživljaje.
- Suspenzije-ljuljačke
- Strunjače, jastuci
- Terapijske lopte, taktilne lopte, podmetači
- Oprema za penjanje, spuštanje (tobogan)
- Vibracijske igračke
- Igračke za oralnu stimulaciju
SI oprema pomaže:
Antigravitacijski pokret, pokreti s opterećenjem, linearni i rotacijski pokreti, taktilni feedback..DOK SE DIJETE IGRA!!!
Karakterisitke senzoričko integrativnog pristupa prema Ayers
- aktivno sudjelovanje djeteta
- vođenost djetetom
- individualizirani terapijski postupak
- smislene aktivnosti
- prilagođavanje potrebama
- terapijski postupci ovisni o reakcijama djeteta
- aktivnosti bogate proprioceptivnim,vestibularnim i taktilnim podražajima
Pri terapiji se ne vježbaju pojedinačne vještine, nego se kroz bolju organizaciju živčanog sustava te pojedinačne vještine poboljšavaju.