Strani jezici

Lakše učenje stranog jezika

Kao rezultat globalizacije, znanje stranog jezika jako je važno. Dar za jezike zapravo je sposobnost prilagodbe uha na frekvencije stranog jezika.

 

 

Uho je obično osjetljivo na širok raspon frekvencija i može otkriti razne ritmove. No tijekom razvoja, uho prilagođava svoj sluh majčinu jeziku. Različiti jezici preferiraju različite frekvencijske raspone. Kada govore, Englezi se koriste frekvencijama između 2.000 i 12.000 Hz, Francuzi između 100 i 300 Hz, te od 1.000 Hz do 2.000 Hz, većina slavenskih govornika između 100 i 12.000 Hz. Nijemci se koriste  frekvencijama između 100 i 3.000 Hz. Kao rezultat postoji „englesko“, “francusko“, “slavensko“ ili „njemačko“ uho, te u skladu s tim ljudi mogu izgovarati samo one frekvencije koje čuju (Tomatisovo pravilo).

 

 

Uzimajući u obzir sve navedeno, možemo razumjeti zašto npr.  Francuzi imaju problema s učenjem drugih jezika. Za njih i Talijane preferirani frekvencijski raspon jezika ima uzak raspon. Ljudi iz zemalja u kojima se govore slavenski jezici imaju prednost. Frekvencijski raspon približno 20 slavenskih jezika pokriva širok raspon. To objašnjava zašto istočni Europljani imaju dar za jezike.

 

 

Stoga da bismo dobro naučili jezik, prvo moramo dobro čuti  preferirani frekvencijski raspon jezika.

 

 

Svaki jezik ima i tipično vrijeme kašnjenja koje je potrebno da izgovorimo slog i da se čujemo.

 

 

Brain activator „otvara“ uho stranim jezicima, i to posebno dizajniranim programom pomoću kojega uho prilagođava frekvencijama, ritmu i intonaciji. Tomatisov slušni program omogućuje da  strani jezik naučimo bolje i brže.

Slušana terapija za uspješne karijere

 

 

Komunikacijske vještine, ovladavanje stranim jezicima i socijalnim vještinama potrebnim za uspjeh na radnome mjestu. U tu svrhu, slušana  terapija podržava:

 

 

  • učenje stranih jezika
  • senzibilizaciju za strane jezike

 

 

Alfred Tomatis napisao je knjigu “Svi smo rođeni višejezični”. Zašto je onda teško naučiti strani jezik?

 

 

Koristeći se ušima, mozak se prilagođava na određeni frekvencijski spektar koji je tipičan njegovu materinskom jeziku. “Englesko uho” ima dosta širok raspon, pogotovo u višim frekvencijama, 2.000-12.000 Hz. Nijemci i Talijani  trenirani su u određenim rasponima između 125 i 3.000 Hz, te  između 2.000 i 4.000 Hz. Nasuprot tome, Rusi rabe iznimno velik raspon frekvencija, 125 – 12.000 Hz, što objašnjava slavenski „talent za jezike“. Dakle, kako bismo lakše  naučili jezik, naše uho mora biti u mogućnosti prilagoditi se frekvencijama stranoga jezika. Poteškoća u učenju jezika nije ništa više od neke vrste oštećenja sluha s obzirom na određene frekvencije jezičnih uzoraka.

 

 

Što Tomatisova slušna terapija može učiniti?

 

 

U početku, tijekom pasivne faze, slušatelj čuje zvukove koje izgovara izvorni govornik jezika koji želimo naučiti. U aktivnoj fazi koja slijedi, slušatelji kažu riječi ili rečenice na stranome jeziku u mikrofon koji je spojen na uređaj Brain activator (BA). Preko određenih filtara i konfiguracija, učenici tada čuju pretvoreni jezični signal preko slušalica. To im omogućuje da se čuju kako govore jezik u prilagođenom, idealnom načinu. Nakon nekog vremena javlja se učinak zadržavanja (=> tri  Tomatisova zakona). Učenici se tada akustično  prilagođavaju stranom jeziku.

 

 

Preporučuje se da naprave slušni test prije učenja novog stranog  jezika. Ako postoje nedostaci sluha u frekvencijama iznad 2.000 Hz, na primjer, onda bi moglo biti teško stranom govorniku naučiti engleski jezik, koji ima veći raspon frekvencija. Jezični trening (= slušna  terapija) pomaže da se akustično prilagodi  jeziku. On također podržava kognitivne performanse i koncentraciju, što je također korisno, jer ne postoji zamjena za učenje vokabulara i gramatike!

 

 

Povećane komunikacijske vještine

 

 

Komunikacijske vještine ● Vještine izražavanja i govora ● Kvaliteta glasa

 

 

Glumci, pjevači, spikeri, predavači, svećenici i svi oni kojima je glas osnovno sredstvo rada, mogu imati koristi od Tomatisove slušne terapije.

 

 

Neke slavne osobe koje su prošle Tomatisovu slušnu terapiju su: Maria Callas (operna pjevačica), Placido Domingo (operni pjevač), Gerard Depardieu (glumac), Romy Schneider (glumica), Juliette Binoche (glumica), Sting (rock glazbenik), Phil Collins (rock glazbenik) i još mnogi.

 

 

Što slušna terapija čini?

 

 

Ljudski  je sluh najviše osjetljiv između 2.000 i 5.000 Hz. Bolje i finije uho može čuti i razlikovati te frekvencije, punije i višestrane govorne zvukove (=> tri Tomatisova zakona). U idealnim slučajevima, boja i izraz njihova glasa čini ih uvjerljivim.

 

 

Osim osobnog razvoja u istraživanju glasovnog potencijala, slušna terapija također potiče usklađivanje između zračnog provođenja i koštane provodljivosti, dakle, između vanjskog svijeta i unutarnjeg. Tada je jednostavnije, na primjer, razgovarati. Glas dolazi  kao  ugodan odjek na one kojima govorimo. Nastavnici će dobiti više pozornosti od studenata tako što će se povećati njihova pozornost. Pjevači, glumci i medijske osobe shvatit će da će moći bolje osvojiti publiku. U najboljem slučaju, svi sudionici dožive tu komunikaciju kao obogaćenje – endorfini (“hormoni sreće”) su proizvedeni.

 

 

Slušna terapija za osobni razvoj

 

 

Slušna terapija promiče:

  • samopromatranje i odnos prema vanjskom svijetu
  • koncentraciju
  • propriocepciju (bolju percepciju vlastitog tijela)
  • kreativnost
  • odgovorno ponašanje
  • obradu osobnih trauma
  • prevladavanje prošlosti
  • razvoj osobnih sposobnosti

 

 

Pažljivo slušanje tijekom različitih faza

 

 

Osnova slušne terapije je psihološki slušni test. Test upućuje na slušnu percepciju, osobne osjećaje, vitalnost, jezičnu obradu, komunikacijske i koncentracijske vještine osobe. Upotrebljavajući te rezultate i osobne ciljeve, radi se individualni slušni program.

 

 

Sastoji se od dva dijela:

 

 

Pasivna faza

U ovoj fazi sluh stimuliramo pomoću Brain activatora upotrebljavajući posebne slušalice s elektronički filtriranom glazbom ili majčinim glasom. Pasivna faza je ekskluzivno samo slušajući.

 

 

Aktivna faza

U aktivnoj fazi vježbe čitanja, pjevanja i glasa dodaju se slušnim jedinicama. Na taj se način nove slušne navike mogu implementirati i integrirati. Trajanje i intenzitet slušnih faza individualno su prilagođeni prema potrebi pojedinca.

 

Važno je održavati regularni slušni raspored!